The Independent

Vikipediya, ochiq ensiklopediya
The Independent
Fayl:The Independent logo.svg
Turi Internet nashri
Formati Veb-sayt
Kimga tegishli Independent print limited
Asos solingan 1986-yil
Bosh muharrir Kristian Broton
Tili Ingliz tili
Vebsayt www.independent.co.uk

The Independent (inglizcha: The Independent — „mustaqil“) — Britaniya onlayn nashri. Dastlab, kundalik gazeta 2010-yilda bankrot boʻlganidan keyin tadbirkor Aleksandr Lebedev tomonidan sotib olindi va 2016-yil 20 martda u elektron versiyaga aylantirildi.

Tarix[tahrir | manbasini tahrirlash]

1986-yilda Daily Telegraph gazetasining uchta sobiq jurnalisti Andreas Vittam Smit, Stiven Glover va Metyu Saymonds tomonidan mustaqil milliy ertalab gazeta sifatida asos solingan. Mafkuraviy jihatdan Liberal-demokratik partiyaga yaqin, inson huquqlari masalalariga alohida eʼtibor beradi.

Gazetaning 2009-yildagi tiraji 183,5 ming nusxani tashkil etdi. nusxalar (butun Britaniya kundalik gazetalari orasida eng kichigi), yakshanba kungi sonining („The Independent on Sunday“) tiraji — 155,6 ming nusxa. misollar.

Soʻnggi yillarda gazeta moliyaviy qiyinchiliklarni boshdan kechirdi va 2010-yil mart oyida gazetani sobiq KGB razvedkasi xodimi, hozirda tadbirkor Aleksandr Lebedev[1] sotib olgani maʼlum boʻldi. Bitim narxi ramziy 1 funt edi . Gazeta sotilishi bilan bir vaqtda, yakshanba kuni Independent va Independentni bevosita boshqargan Ivan Fallon isteʼfoga chiqdi .

2010-yil 26-oktyabrda yosh oʻquvchiga moʻljallangan yangi ixcham kundalik ilova " i " chiqarila boshlandi . Newsworks marketing kompaniyasi maʼlumotlariga koʻra, nashrning oylik auditoriyasi 28 million kishidan oshadi[2].

2013-yil noyabr oyida gazetaning tiraji, ABC tadqiqot kompaniyasi maʼlumotlariga koʻra, 67,7 ming nusxani tashkil etdi ; 2014-yil aprel oyida esa — 63,4 ming nusxada .

2015-yilda The Independent Nyu-Yorkda tahririyatini ochdi[3].

2016-yil 20-mart, shanba kuni The Independent gazetasining soʻnggi bosma nashri chiqdi. Oʻshandan beri nashr faqat raqamli formatda mavjud[4].

2020-yil uchun saytda AQShdagi muharrirlar tomonidan boshqariladigan alohida Amerika versiyasi chiqarilmoqda[5]. 2020-yilda ispan tilida The Independent onlayn nashrini ishga tushirdi — Independent en Español[6].

2020-yil fevral The Independent Britaniyaning sifatli onlayn yangiliklari orasida mashhurlik boʻyicha The Guardianʼdan oldin birinchi oʻrinni egalladi. Independent Buyuk Britaniyada 24,7 million oylik foydalanuvchilarga yetdi[7].

Nashr egalari[tahrir | manbasini tahrirlash]

The Independent Independent Digital News & Media Ltd (IDNM) tomonidan nashr etilgan. BBC rus xizmatining 2012-yil 3-yanvardagi maʼlumotlariga koʻra, gazeta egasi rossiyalik tadbirkor Aleksandr Lebedevning oʻgʻli Evgeniy Lebedevdir .

2014-yil yanvar oyida The Guardian gazetasi Aleksandr Lebedev The Independent, The Independent on Sunday va 1-ilovani qoʻygani haqida xabar berdi. Sotish sababi nashrning yoʻqotishidir. 2012-yilda Independent hisoblariga koʻra, uning sof zarari 14 million funtni tashkil etgan (2011-yilda — 18 million funt sterling) . Rossiyaning „ Kommersant“ gazetasiga koʻra, Independent va tegishli brendlarni sotish Aleksandr Lebedevning oʻzi moliyaviy ahvolining yomonlashishi bilan bogʻliq boʻlishi mumkin . Nashrning sotuvi amalga oshmadi[8].

Onlayn formatga oʻtgandan soʻng, The Independent nashriyot xarajatlarining kamayishi, auditoriyaning oʻsishi va reklama daromadlari tufayli daromadli nashrga aylandi[8].

2017-yilda Yaqin Sharqdagi eng yirik media kompaniyasi Saudi Research and Media Group (Saudiya Arabistoni)[9] Independent Digital News & Media Ltd ning minoritar aktsiyadoriga aylandi. 2018-yilda SRMG IDNM bilan litsenziya shartnomasi asosida The Independent gazetasining arab, turk, urdu va fors tillarida onlayn nashrlarini ishga tushirdi[10].

Manbalar[tahrir | manbasini tahrirlash]

  1. „Александр Лебедев купил британскую газету Independent“ (ru). BBC News Русская служба (25-mart 2010-yil). 6-may 2022-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 6-may 2022-yil.
  2. „The Independent“ (en). Newsworks. 15-avgust 2019-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 18-avgust 2021-yil.
  3. Albert Olaoye Twitter. „Independent announces 'big ambitions' to expand with launch of US digital bureau“ (en-US). Press Gazette (30-noyabr 0001-yil). 29-oktabr 2021-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 19-oktabr 2021-yil.
  4. „Independent to cease as print edition“ (en). BBC News. BBC (12-fevral 2016-yil). 29-oktabr 2019-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 18-avgust 2021-yil.
  5. Charlotte Tobitt Twitter. „Independent appoints US editor to head up expanded team in 'dynamic news market'“ (en-US). Press Gazette (15-yanvar 2020-yil). 27-oktabr 2021-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 19-oktabr 2021-yil.
  6. „The Independent launches new Spanish-language website in the US“. www.inpublishing.co.uk. 29-oktabr 2021-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 19-oktabr 2021-yil.
  7. „The Independent is UK's largest quality digital news brand for third month running“ (en). The Independent (20-fevral 2020-yil). 15-oktabr 2021-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 19-oktabr 2021-yil.
  8. 8,0 8,1 „Британская газета, принадлежащая россиянину, вновь стала прибыльной“. ТАСС. 27-oktabr 2021-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 19-oktabr 2021-yil.
  9. „Saudi investor buys significant stake in the Independent“ (en). the Guardian (28-iyul 2017-yil). 26-oktabr 2021-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 19-oktabr 2021-yil.
  10. „The Independent announces partnership to create foreign language websites“ (en). The Independent (19-iyul 2018-yil). 29-oktabr 2021-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 19-oktabr 2021-yil.

Havolalar[tahrir | manbasini tahrirlash]