The Sunday Times

Vikipediya, ochiq ensiklopediya
Navigatsiya qismiga oʻtish Qidirish qismiga oʻtish


The Sunday Times

The Sunday Times Sunday Times ("Yakshanba vaqti" deb tarjima qilingan) - Buyuk Britaniyada nashr etiladigan yakshanba kungi gazeta . The Sunday Times gazetasi News International sho''ba korxonasi Times Newspapers Ltd tomonidan nashr etiladi, u o'z navbatida News Corporation [1] ga tegishli. The Times gazetasi ham The Timesga egalik qiladi, biroq bu ikki gazeta mustaqil ravishda tashkil etilgan va 1966-yilgacha bir xil mulkdorga kirmagan. Rupert Merdokning News International nashri ikkala gazetani ham 1981-yilda sotib olgan. 1989-yildan beri har yili aprel oyida gazetaga qo'shimcha sifatida "Boylar ro'yxati" nashr etiladi (inglizcha: Sunday Times Rich List ) Amerikaning Forbes 400 roʻyxatiga oʻxshash Buyuk Britaniyada yashovchi 1000 ta eng boy odamlar yoki oilalar roʻyxati.

The Times gazetasi Buyuk Britaniyadagi eng katta tirajli jiddiy kundalik bo'lgan The Daily Telegraph gazetasidan ancha kichikroq tirajga ega bo'lsa-da, The Sunday Times yakshanba kungi sifatli nashrlar bozorida hukmronlik qiladi; 1,3 million tiraj The Sunday Telegraph, The Observer va The Independent on Sunday nashrlariga teng.

Tarixi[tahrir | manbasini tahrirlash]

Gazeta 1821-yilda "Yangi kuzatuvchi" nomi bilan nashr etila boshlandi; 1791-yilda tashkil etilgan " The Observer " gazetasi bilan yangi nashr hech qanday aloqasi yo'q edi. Keyinchalik gazeta The Independent Observer deb o'zgartirildi va 1822-yilda The Times bilan hech qanday aloqasi bo'lmagan The Sunday Times deb nomlandi [2] .

1893-yilda Reychel Beer gazetani sotib oldi va 1908-yilda Alfred Xarmsvort uning yangi egasiga aylandi. 1959-yilga kelib, gazeta o'sha yili Roy Tomson tomonidan sotib olingan Kemsley Media konsernining bir qismiga aylandi. 1966-yilda Tomson The Times gazetasini ham sotib oldi va ikkita gazeta chiqarish uchun Times Newspapers Ltd ni tuzdi.

Rupert Merdokning News International gazetasi 1981-yilda The Times gazetasiga huquqlarni qo'lga kiritdi, ammo konservativ hukumat Monopoliyalar va qo'shilish komissiyasiga sotib olishni taklif qilmadi, chunki avvalgi egasi Tomson korporatsiyasi gazetalarni yopish bilan tahdid qilgan, agar ular bo'lmasa. Belgilangan vaqt ichida boshqa birovga berilgan va Merdokning hokimiyatni egallashiga har qanday qonuniy to'siq ikkala gazetaning yo'q bo'lib ketishiga olib kelishi mumkinligidan xavotirlar bor edi. Muddati Merdokka to‘rtta milliy gazeta ustidan nazoratni bergani ham e’tibordan chetda qoldi: “The Times” va “The Sunday Times”dan tashqari, News korporatsiyasi o‘sha paytda “The Sun” va “The News of World ” gazetalariga ham egalik qilgan.

News korporatsiyasining nazorati muharrir Garold Evansning hukmronligini tugatdi va gazeta tarixidagi kampaniyani yoritish, tergov ishi va liberal moyilliklari bilan mashhur bo'lgan davrni tugatdi. 1980-yillarda va 1990 -yillarning boshlarida Endryu Nil muharrirligi davrida The Sunday Times Tetcherizmni ochiqdan-ochiq qo'llab-quvvatlagan; Gazeta pozitsiyasi, odatda, an'anaviy ravishda Konservativ partiyaga ovoz berganlar o'rtasidagi antimerkantilizm, an'anaviy sotsializm bilan bir qatorda, Buyuk Britaniyaning iqtisodiy raqobatbardoshligiga putur etkazadi, deb hisoblangan. Bunda gazeta aftidan raqib The Sunday Telegraph gazetasining an'anaviy konservatizmiga qarshi chiqqan.

2016 yilgi Yevropa Ittifoqidan chiqish bo‘yicha referendumda gazeta Yevropa Ittifoqidan chiqish pozitsiyasini qo‘llab-quvvatlagan [3] . 2020-yil sentabr oyida gazetaning har bir sonining qog‘oz tiraji taxminan bo‘lgan. Bu ko'rsatkichning 420 000 bitta nusxada, Шаблон:Num165000 000 tasi pullik obuna orqali, 65 000 boshqa yo'llar bilan tarqatilgan [4] .

2020-yil 29-iyun kuni Times Radio raqamli radiostansiya News UK Wireless Group, Times va Sunday Times oʻrtasida qoʻshma korxona sifatida ishga tushirildi.

Eng muhim hikoyalar[tahrir | manbasini tahrirlash]

  • 1960-yillar : Talidomid janjali
  • 1983 yil : Soxta Gitler kundaliklarining nashr etilishi
  • 1986 yil : Isroil 100 dan ortiq yadro kallaklarini ishlab chiqargani haqida ma'lumot nashr etildi
  • 1987 yil : MI5 Spycatcher, nashr etilgan xotiralar kitobi, Buyuk Britaniyada taqiqlangan. Gazeta 1991 yilda Inson huquqlari bo'yicha Yevropa sudida Britaniya hukumatini mag'lub etdi.

Taniqli hamkorlar[tahrir | manbasini tahrirlash]

Gordon Lyuis Aykman - 2017 yilda oylik ustun yozgan.

Eslatmalar[tahrir | manbasini tahrirlash]

  1. „The Times UK and The Sunday Times“ (en). Media Bias/Fact Check. 25-may 2020-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 11-may 2020-yil.
  2. British newspaper“ (en). Encyclopedia Britannica. 26-iyul 2020-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 11-may 2020-yil.
  3. „About us“ (en). The Times & The Sunday Times (26-aprel 2019-yil). 11-may 2020-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 11-may 2020-yil.
  4. Audit Bureau of Circulations“. www.abc.org.uk. 23-sentabr 2020-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 11-may 2020-yil.