"Saylov" gazetasi

Vikipediya, ochiq ensiklopediya

"Saylov gazetasi " 1989-yilda tashkil etilgan va bosh qarorgohi poytaxt Varshava,Polsha.Ushbu gazeta Sharqiy Yevropadagi g'alayonlardan keyin Polshadagi birinchi to'liq mustaqil gazeta hisoblanadi.

Agora Gazeta Wyborcza ul. Czerska 2019.jpg

Kirish[tahrir | manbasini tahrirlash]

Gazeta birinchi marta 1989-yil 8-mayda nashr etilgan [1] . O‘shanda Polsha Xalq Respublikasi hukumati ijtimoiy tartibsizliklarni bostirish maqsadida Polsha "Birdamlik" kasaba uyishmasi va boshqa muxolif partiyalar bilan davra suhbati o‘tkazgan edi. Bu ham birinchi erkin saylovlarga olib keldi. “Saylov gazetasi”ning axborot koʻmagi tufayli “Birdamlik” oʻsha yili saylovchilarni koʻpchiligining qoʻllab-quvvatlashiga sazovor boʻldi [2] .

Gazeta asoschilari Anjey Vajda, Aleksandr Patzecki va Zbignev Buzak edi [3].Gazetaning shiori : "Birliksiz erkinlik yo'q". Gazeta dastlab Polshadagi Agora guruhiga tegishli edi [4] va keyinchalik Qo'shma Shtatlardagi Cox Communications Group tomonidan sotib olindi [4]. 1993-yilda u "Cox Enterprises" deb o'zgartirildi [3].

Tashkil etilgan sanadan boshlab to hozirgi kungacha gazetaning bosh muharriri Polshaning taniqli jurnalisti va ijtimoiy faoli Adam Michnik [5] [6] boʻlib, uni shaxsan prezident Lex Valesa [7] tayinlagan.Gazeta liberal nuqtai nazarga ega kundalik nashr bo'lib, u ixcham shaklda yoziladi [8] [9] .

XXI asrning boshlarida gazeta Polshada eng katta tirajli kundalik gazeta edi.Lekin 2010-yillarning boshlarida o'quvchilarni jiddiy kamayishiga duch keldi [2] .

Gazetan ko'plab mahalliy nashrlarga ega: Varshava, Bialistok, Bydgoshcz, Chestochowa, Gdansk, Gorzow, Greater Polsha, Katowice , Krakov, Kayl Tse, Lublin , Lodz, Olsztyn, Opole , Plock, Poznanz, Raunz, Raunz, Slovak va Zelyonagura.

Statistikasi[tahrir | manbasini tahrirlash]

Olingan manba: ZKDP [10] [11]

Eslatmalar: Jami nashrlar (koʻk), tiraj (yashil) va sotuvlar (pushti)

Bahslar[tahrir | manbasini tahrirlash]

"Saylov" gazetasi boshqa OAVlar (ommaviy axborot vositalari) tomonidan kommunistik rejim [12], Polsha-yahudiy munosabatlari va Litvadagi polyak ozchiliklari [1] kabi munozarali masalalarni buzib koʻrsatganligi uchun tanqid qilindi.

Havolalar[tahrir | manbasini tahrirlash]

  1. 1,0 1,1 „The press in Poland“. BBC (29-aprel 2004-yil). Qaraldi: 10-noyabr 2014-yil.
  2. 2,0 2,1 贾乐蓉; 陈力丹 (2014). "曲折与屈辱历史背景下的波兰新闻传播业" (zh). 新闻界 (15): 69-76. ISSN 1007-2438. 
  3. 3,0 3,1 Andrzej Adamski. „Press market in Poland A.D. 2010“. CeON Repository. 14-dekabr 2013-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 10-dekabr 2013-yil.
  4. 4,0 4,1 „Poland“. Press Reference. 3-iyun 2020-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 6-oktabr 2013-yil.
  5. "Polish Dissident Adam Michnik: 'We Are Bastards of Communism'". Der Spiegel (31). 2013-07-29. Archived from the original on 2021-05-06. https://web.archive.org/web/20210506181833/https://www.spiegel.de/international/europe/polish-dissident-adam-michnik-on-eastern-europe-after-communism-a-913912.html. Qaraldi: 2014-11-10. "Saylov" gazetasi]]
  6. „Media in Poland and Public Discourse“,Press Freedom and Pluralism in Europe Andrea Czepek: . Bristol: Intellect, 2009. 12-dekabr 2014-yilda qaraldi.  Arxivlandi 2016-03-04 Wayback Machine saytida.
  7. Everete E. Dennis. „Emerging Voices: East European Media in Transition. A Gannett Foundation Report“. Ganet Foundation (1-oktabr 1990-yil). 5-dekabr 2014-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 28-noyabr 2014-yil.
  8. „World Press Trends“. World Association of Newspapers (2004). 8-fevral 2015-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 15-fevral 2015-yil.
  9. „Selected Financial Data“. Agora Holding. 4-mart 2016-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 7-aprel 2015-yil.
  10. „存档副本“. 26-oktabr 2020-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 20-avgust 2019-yil.
  11. „存档副本“. 8-fevral 2020-yilda asl nusxadan arxivlandi. Qaraldi: 20-avgust 2019-yil.
  12. Radek Sikorski (1993-10-18). "Lack of solidarity - Poland's political problems". National Review. http://findarticles.com/p/articles/mi_m1282/is_/ai_14752492. 

Tashqi havola[tahrir | manbasini tahrirlash]